עו"ד פישלר: "הכתובת הייתה על הקיר, אין משטרה בישראל"

    מהדורת הבוקר 1 Comment on עו"ד פישלר: "הכתובת הייתה על הקיר, אין משטרה בישראל"

    עו"ד פיני פישלר במהדורת הבוקר: "הכתובת הייתה על הקיר במשך שנים ואנחנו התרענו. אגף חקירות ומודיעין לא מתפקד. פחות מ-10% פענוח תיקי רצח במגזר הערבי ו-60% לא מפוענחים במגזר היהודי"

    פיני פישלר צילום: מתוך ויקיפדיה
    16:10
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on שבועיים לאחר ליל הניסים: צה"ל פינה שרידי טיל איראני

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עו"ד פיני פישלר, לשעבר קצין חקירות במשטרה, שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (ראשון) על מצבה של משטרת ישראל. "אנחנו כבר מתריעים הרבה מאוד שנים שזה מה שיהיה. אנחנו רואים ראש אגף חקירות ומודיעין, שני אגפים שאוחדו בידי המפכ"ל דודי כהן ושני האגפים לא מתפקדים. הכתובת הייתה על הקיר כבר שנים".

    לדבריו: "בתקופת ממלאי המקום המשטרה הייתה בלי בוס. המשטרה כנראה לא השכילה להצמיח מועמד מוסכם. הראיה שנפלו בפתרון קסם והביאו סגן ראש שב"כ רוני אלשיך שאין לו מושג ירוק מה זה משטרה כחולה, גם עם גל הירש זו הייתה טעות. שיטור זה מקצוע. לא משהו שבאים להעביר וללכת. המשטרה צריכה להצמיח מועמד טבעי מוסכם. יש ניצבים ומפכ"לים בדימוס שלא נותנים שקט יום אחד למפכ"ל הנוכחי, שאני מאוד מעריך, אבל שוכחים לקשוט עצמם קודם. יש להם חלק במה שקורה".

    "נכון היה לעשות רה אורגניזציה ולעשות חושבים", אומר פישלר. "להב 433 כשמה כן היא הייתה צריכה לעסוק מזמן בפשיעה במגזר הערבי, בגניבות הרכב, בפשיעה החקלאית".

    "ראש אגף חקירות ומודיעין ניצב יגאל בן שלום, מה הביצועים שלו בשלוש וחצי שנים, מה שיעורי פענוחי הרצח במגזר הערבי? פחות מעשרה אחוזים. במגזר היהודי 60% לא מפוענחים. יש בעיה של גיוס כוח אדם, איכות כוח אדם, תקציבים".

    על האגף לטיפול בפשיעה הערבית: "הביאו את ניצב חכרוש שהלך הביתה בבושת פנים. הוא הקים מנהלת להקמת תחנות וגיוס כוח אדם במגזר. אבל זה לא כדי לסכל פשיעה. השוטרים בשטח ומפקדי התחנות והמרחבים מסכלים פשיעה. בסיף לא מסכלים פשיעה. היום אין משטרה בישראל".

    על הפשיעה: "השב"כ היה צריך להכנס לתמונה מכיוון שזה צורך לאומי. חוק השב"כ כן מאפשר במקרים מסוימים להכנס לעניין. לא יצטרכו לחשוף את שיטות החקירה. השר חותם על תעודות חיסיון. השב"כ צריך להכנס. זה עניין של חיים ומוות".

    פישלר תקף: "אחר כך אומר אלשיך שאין דבר כזה פגסוס. בכל חברה כלכלית רצינית יש מועצת מנהלים שמבקשת מהמנכ"ל דין וחשבון. מי מועצת המנהלים של משטרת ישראל? הממשלה".

    "תראה במה אנחנו מתעסקים, בוועדה לבחירת שופטים. אנחנו מדברים על חיי אדם. 102 מקרי רצח. מקרי פשיעה מכל תחום".

    הוא הציע: "צריך לבנות צוות חשיבה SOS מה מעמידים בסדרי העדיפויות, איך מפענחים פשיעה. אתם מבינים שאם שיעור פענוח הפשעים נמוך זה תמריץ לרוצחים פוטנציאליים להמשיך לרצוח. לכן התעוזה. לכן חייבים את אותו צוות חשיבה. במקום שהמפכ"לים בדימוס ישלחו מכתבים, שילכו לירושלים וישבו עם המפכ"ל ויעזרו לו. אני מאחל לכולכם חצי מהפנסיה שהם מקבלים. 

    עוד אמר לסיום: "והגיע הזמן שיהיו בשלים לביקורת כי הביקורת שהם הודפים… תהיו קשובים יותר".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הבעיה מתחילה מאפס ,
      בהיעדר טיפול בעבירות "קלות" ובסגירה סיטונאית של תלונות שמעבירה מסר של איש הישר בעיניו יעשה
      המודל של ג'וליאני בניו יורק הוכיח את עצמו בשל האכיפה הנחושה של עבירות "קלות" שמנעה גם עבירות חמורות.
      כל אנרכיה מתחילה בעבירות "קלות" ומתפתחת הלאה ללא מעצורים במידרון החלקלק